Sen a borelioza

0
1227
problemy_ze_snem_w_boreliozie_z_Lyme

Słaby sen powoduje wytwarzanie cytokin, a konkretnie zapalnej, takiej jak iterleukina-6 (IL-6). Ta cytokina prowadzi do bólu stawów, bólu mięśni, zmęczenia i problemów z pamięcią, co może być mylone z objawami w przypadku choroby z Lyme. Spanie więc jest konieczne, aby czuć się dobrze i nie mieć dodatkowych stanów zapalnych. Lyme może powodować oporne zaburzenia snu u 80 do 90 % chorych.

Co w boreliozie z Lyme zakłóca dobry sen:

*Bezdech senny
*Hormonalna nierównowaga
*Zespół niespokojnych nóg
*Skutki uboczne leków
*Słaby pęcherz
*Niepokój
*Niedobory magnezu, jodu i cynku
*Dysfunkcja mitochondrialna
*Pasożyty.

Horovitz sugeruje aby nie brać leków nasennych, a próbować naturalnie pobudzić głęboki sen

*Witamina B6 koenzymatyczna – 50 mg – 100 mg na godzinę przed snem. B6 moduluje układ nerwowy i sprzyja relaksacji. Pomaga organizmowi zamieniać żywność w paliwo i zamienia tryptofan w serotoninę. Brak B6 może powodować bezsenność.
*Melatonina – od 0,2 mg do 20 mg – godzinę przed snem. Zacząć od niskich dawek. Melatonina nie była testowana pod kątem interakcji z wieloma lekami i nie istnieje wiele długoterminowych badań nad działaniami niepożądanymi. Efekty uboczne obejmują niską temperaturę ciała i realne sny.
*Magnez – bez magnezu mitochondria nie działają prawidłowo, dochodzi do potrząsania, a nawet drgawek. Magnez uspokaja nerwy. Zmniejsza też kwasowość żołądka.
*Wyłączyć światła – światło szczególnie z ekranu, hamuje uwalnianie melatoniny w szyszynce, powodując niepokój. Wyłącz komputer o 20:00, aby dać organizmowi kilka godzin na wyprodukowanie tego hormonu.
*Gorąca kąpiel – pomaga w utrzymaniu stałej temperatury ciała przez dłuższy czas, podnosi również temperaturę ciała, która pomaga w detoksykacji co zapewnia dobry sen. Dzieje się tak dlatego, że po wyjściu z wanny temperatura ciała nagle spada, a to sygnalizuje ciało gotowe do snu.